Το επιτελικό κράτος της κυβέρνησης και το αίσθημα ασφάλειας των πολιτών καταρρέουν
Σημεία από την συνέντευξη που παραχώρησε ο βουλευτής Κορινθίας και τομεάρχης Μεταναστευτικής Πολιτικής του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Γιώργος Ψυχογιός, στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του ContraTV με το δημοσιογράφο Γιώργο Μελιγγώνη
Σχετικά με την ασφάλεια των μεταφορών και την ευθύνη μετά το τραγικό συμβάν στα Τέμπη, τόνισε ότι επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ και με τους περιορισμούς των μνημονιακών δεσμεύσεων, ολοκληρώθηκαν μια σειρά υποδομών όπως σήραγγες χιλιομέτρων, γέφυρες πάνω σε ρήγματα, εκατοντάδες χιλιόμετρα ηλεκτροκίνησης, καθώς και έργα όπως η επέκταση του Προαστιακού στο Τμήμα Κιάτο – Αίγιο. Εξάλλου, επί ΣΥΡΙΖΑ, ο ΟΣΕ είχε πολύ περισσότερους εργαζόμενους, σε σχέση με το 2023. Υπήρχε λοιπόν μια μεγάλη διαφορά. Και εδώ δεν κάνουμε σπέκουλα και μικροπολιτική όπως έκανε η ΝΔ όταν ήταν αντιπολίτευση, αλλά κριτική. Είχε τέσσερα χρόνια να κάνει εκείνα που έπρεπε και δεν τα έκανε με αποτέλεσμα η κυβέρνηση με τις δηλώσεις της να προκαλεί το λαό. Η εταιρεία είχε υποχρεώσεις για επενδύσεις πάνω από 600.εκ.Ευρώ και με νομοθετική ρύθμιση η κυβέρνηση τις απάλειψε κάνοντας ταυτόχρονα δώρο 3,3 εκ. Ευρώ στην εταιρεία για αποζημιώσεις που ζητούσε. Επί των ημερών μας, η εθνική οδός Κορίνθου – Πατρών και ο προαστιακός σιδηρόδρομος μέχρι το Αίγιο ολοκληρώθηκαν γιατί πιέσαμε τους εργολάβους να κάνουν τα έργα στην ώρα τους και να πάρουν πίσω τις παράλογες απαιτήσεις που είχαν με σημαντικό όφελος για το Δημόσιο.
Το κράτος δεν είναι λάφυρο της κυβέρνησης, υπάρχουν τεράστιες ευθύνες και η Κυβέρνηση δεν μπορεί συνέχεια να τις συγκαλύπτει όπως έχει κάνει και σε άλλες περιπτώσεις, για παράδειγμα στις υποκλοπές, στην ιδιωτικοποίηση του νερού, έναντι της αλήθειας και της δικαιοσύνης που αποτελεί σήμερα απαίτηση της ελληνικής κοινωνίας. Σημείωσε δε ότι οι σιδηροδρομικές γραμμές, οι υποδομές, το δίκτυο, οι συρμοί των τρένων και άλλα, ανήκουν στο ελληνικό Δημόσιο και το κράτος έχει την ευθύνη για την συντήρηση, την αναβάθμιση και την πλήρη τήρηση των κανόνων ασφαλείας.
Σχετικά με τι θα κάνει ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ ως κυβέρνηση, ο βουλευτής απαντώντας σε ερώτηση του δημοσιογράφου, ανέφερε ότι σε ό,τι αφορά τις δημόσιες επιχειρήσεις και υποδομές, αυτές πρέπει να βρίσκονται υπό δημόσιο έλεγχο και να υπηρετούν το δημόσιο συμφέρον. Και στην ΔΕΗ θα επανέλθει το «Δ», και ένας τραπεζικός πυλώνας πρέπει να είναι δημόσιος αλλά και οι σιδηρόδρομοι θα ενισχυθούν με υλικό, υποδομές και υπαλλήλους. Στόχος είναι η εκπλήρωση των συμβατικών δεσμεύσεων της εταιρείας για τις επενδύσεις που οφείλει να κάνει, αλλά και η επαναδιαπραγμάτευση των συμβάσεων εάν δεν είναι συνεπής στις υποχρεώσεις, ώστε να αναλαμβάνει το κράτος, όπως γίνεται και σε άλλες χώρες της Ευρώπης για ένα δημόσιο που σέβεται την κοινωνία και σε αυτήν απολογείται.
Σχετικά με την αποκάλυψη της έκθεση της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας που κατατέθηκε στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής και τις ευθύνες του τέως Υπουργού κ. Καραμανλή, ο κόσμος ζητάει δικαιοσύνη μέχρι τέλους γι’ αυτό θα πρέπει να διευρυνθούν και οι ποινικές ευθύνες εκτός των πολιτικών και ηθικών που υπάρχουν. Το ίδιο θα έπρεπε να ισχύει και στις απευθείας αναθέσεις, στην κατασπατάληση δημόσιου χρήματος, στην εύνοια απέναντι σε συγκεκριμένα συμφέροντα, σε τοποθετήσεις συγκεκριμένων ατόμων μέσα στη διοίκηση. Αυτό πρέπει να το κάνει ο ΣΥΡΙΖΑ γιατί το χρωστάει στο κόσμο. Είναι αποκαλυπτικό το βίντεο της επίσκεψης του Αλέξη Τσίπρα στη Λάρισα, στο κτίριο της τηλεδιοίκησης με σταθμάρχες και μηχανοδηγούς να του παρουσιάζουν αναλυτικά τι υπήρχε και τι δεν υπάρχει πια και είναι προφανές ότι το σύστημα δεν κάλυπτε τα 170 χιλιόμετρα από το Δομικό έως το Πλατύ και αν λειτουργούσε δεν υπήρχε περίπτωση να γίνει το δυστύχημα. Αυτό από μόνο του αποδεικνύει τα συνεχή ψέματα της κυβέρνησης για την τηλεδιοίκηση και θέτει θέματα πολιτικών αλλά και ποινικών ευθυνών που θα κληθεί άμεσα να διερευνήσει η δικαιοσύνη.
Τέλος, τόνισε ότι η ασφάλεια σήμερα είναι προβληματική όχι μόνο στους σιδηροδρόμους αλλά γενικότερα, «όταν πέφτουν οροφές σε λεωφορεία, σε πανεπιστήμια όπως στο ΤΕΦΑΑ της Αθήνας, παίρνουν φωτιά λεωφορεία ΚΤΕΛ που μεταφέρουν φοιτητές όπως στη Πάτρα», υπάρχει συσσωρευμένη επισφάλεια για την πρώτη κατοικία, το νερό, το ρεύμα, την αύξηση των ασφαλιστικών εισφορών, τα χρέη της πανδημίας που πνίγουν πολίτες και επαγγελματίες, τις τράπεζες και τα ΕΛΤΑ που κλείνουν τα καταστήματά τους το ένα μετά τo άλλο στην επαρχία. Ολική κατάρρευση του επιτελικού κράτους με τον κόσμο να το βλέπει και να εξεγείρεται και την κυβέρνηση να μην αναλαμβάνει καμία ευθύνη.