Γ. Ψυχογιός: Χωρίς τηλεδιοίκηση και σηματοδότηση ο Προαστιακός Άνω Λιόσια – Κιάτο. Επίκαιρη Ερώτηση στη Βουλή για άμεσες παρεμβάσεις κι ενέργειες, ένα χρόνο μετά την τραγωδία στα Τέμπη.
Επίκαιρη Ερώτηση στον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κατέθεσε ο βουλευτής Κορινθίας του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Γ. Ψυχογιός, ζητώντας άμεσες παρεμβάσεις για την απουσία τηλεδιοίκησης και σηματοδότησης του Προαστιακού στο Τμήμα Άνω Λιόσια – Κιάτο, που θέτει σοβαρότατα θέματα ασφάλειας για τους χιλιάδες επιβάτες και εργαζόμενους, ένα χρόνο μετά την τραγωδία στα Τέμπη.
Ακολουθεί αναλυτικά η Επίκαιρη Ερώτηση, όπως κατατέθηκε στη Βουλή:
Αθήνα 29 Φεβρουαρίου 2022
ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τον κ. Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών
Θέμα: Χωρίς τηλεδιοίκηση και σηματοδότηση ο Προαστιακός στο Τμήμα Άνω Λιόσια – Κιάτο, ένα χρόνο μετά την τραγωδία των Τεμπών. Ανάγκη για άμεσες παρεμβάσεις.
Χωρίς τηλεδιοίκηση και σηματοδότηση εξακολουθεί να παραμένει σημαντικό κομμάτι του δικτύου του Προαστιακού σιδηρόδρομου της Αθήνας, ένα χρόνο μετά το σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών.
Μιλώντας στην εκπομπή ARENA του ANT1, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕ, κ. Παναγιώτης Τερεζάκης, όταν ρωτήθηκε για τις συνθήκες κάτω από τις οποίες διεξάγεται η σιδηροδρομική κυκλοφορία από τα Άνω Λιόσια ως το Κιάτο, επιβεβαίωσε ότι όχι μόνο δεν υπάρχει σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση, αλλά και ότι κανένας τοπικός πίνακας τηλεδιοίκησης δεν λειτουργεί στη γραμμή (Νέα Πέραμος, Κινέτα, Άγιοι Θεόδωροι, Κόρινθος, Κιάτο), προσθέτοντας, ότι η ίδια κατάσταση επικρατεί από τον Πειραιά ως τους Αγίους Αναργύρους.
Όπως σημειώνεται και σε δημοσίευμα των Reporters United (https://www.reportersunited.gr/12408/terezakis-ose/) σε συνέχεια των παραπάνω, στα Τμήματα αυτά του Προαστιακού, αν η γραμμή εμπρός είναι κατειλημμένη, οι μηχανοδηγοί δεν βλέπουν κόκκινο φανάρι, ενώ το Κέντρο Ελέγχου Κυκλοφορίας δεν μπορεί να παρακολουθεί στην οθόνη τη θέση των τρένων, ούτε να τηλεχειρίζεται τα «κλειδιά» σε μη στελεχωμένους σταθμούς.
Όσον αφορά δε την αποκατάσταση του προβλήματος, όπως είπε ο κ. Τερεζάκης και επισημαίνεται και στο Athenstransport (https://www.athenstransport.com/2024/02/proastiakos-tiledioikisi/), μόλις πριν από ένα μήνα έγινε υποβολή αίτησης στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή για να χρηματοδοτηθεί το έργο της ανάταξης των συστημάτων αυτών από τα Άνω Λιόσια ως το Κιάτο.
Εξάλλου, ο Δήμος Λουτρακίου με σχετικό έγγραφο του Δημάρχου(297/11.01.21),που αφορούσε στην επέκταση του Προαστιακού σιδηροδρόμου προς το Λουτράκι, μεταξύ άλλων είχε ενημερώσει τον Υπουργό, κ. Καραμανλή, και τον Γ.Γ., κ. Σταθόπουλο, πως το εγκατεστημένο σύστημα σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης της σιδηροδρομικής γραμμής υψηλών ταχυτήτων Αθηνών-Κορίνθου δεν λειτουργούσε και ζητούσε την έγκαιρη αντιμετώπιση του προβλήματος.
Επειδή, η γραμμή του Προαστιακού Σιδηροδρόμου Άνω Λιόσια – Κιάτο αποτελεί το βασικό μέσο μετακίνησης καθημερινά για χιλιάδες πολίτες προς την εργασία τους και άλλες ανάγκες,
Επειδή, η τραγωδία των Τεμπών, εκτός από την δικαιοσύνη για τα θύματα που είναι πρωταρχικής σημασίας και το ελάχιστο που πρέπει να κάνει μια ευνομούμενη Πολιτεία, έπρεπε να έχει οδηγήσει την κυβέρνηση στην άμεση αποκατάσταση των βασικών αιτίων που οδήγησαν στην τραγωδία και είχαμε επισημάνει ως βουλευτές προς το αρμόδιο Υπουργείο από το 2020 και μετά, συμπεριλαμβανομένων και ατυχημάτων που είχαν συμβεί στη Γραμμή Άνω Λιόσια –Κιάτο.
Ερωτάται ο κ. Υπουργός
- Πότε ακριβώς και με ποιες ενέργειες θα λειτουργήσει το σύστημα τηλεδιοίκησης και η σηματοδότηση στη γραμμή Προαστιακός στο Τμήμα Άνω Λιόσια – Κιάτο;
- Σε ποιες ενέργειες και αναγκαίες παρεμβάσεις θα προβεί κατά το μεταβατικό διάστημα και μέχρι να λειτουργήσει πλήρως το σύστημα, ώστε να προστατευθεί η ασφάλεια επιβατών και εργαζομένων του Τμήματος αυτού του Προαστιακού;
Ο ΕΡΩΤΩΝ ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ
Ψυχογιός Γεώργιος